Newsletter

Jak napsat newsletter

5/5 - (2 votes)

Napsat hromadný e-mail svým zákazníkům, klientům či jiným se může jevit jako velký oříšek. Ve skutečnosti v tom není třeba hledat vědu. Pokud si nechcete najímat zkušeného copywritera, můžete takový dobře čtivý e-mail mající skvělé ohlasy sesumírovat sami. Jak na to? Máme pro vás návod, jak postupovat krok po kroku.

Nejdříve si vyberte příjemce

Ať už budujete nějakou e-mailovou databázi či nikoliv, je dobré si určit příjemce. Ani kdyby byl sepsaný e-mail sebelepší, pokud by neměl, komu dorazit do schránky, nebude mít žádný efekt. Vybrat si adekvátní příjemce je však poněkud těžké. Nechcete si nikoho naštvat, na druhou stranu pokud se budete dívat na výběr lidí skrze tento filtr, pravděpodobně ho neodešlete nikomu. 

Pokud už máte nějakou databázi, vyberte si z ní ty, které by to mohlo zajímat. Například pokud si v minulosti zaplatili vaše copywritingové služby a chcete jim přinést nějakou novinku z tohoto světa, budou právě oni ideálními příjemci. Podobně to může fungovat se zákazníky klasického e-shopu. Koupili si něco z kosmetického odvětví? Jsou tím, komu budete posílat informaci o nových rtěnkách či hromadné akci na tuto kategorii.

Definujte si výzvu k akci

Při psaní newsletteru je sice důležitý text, ale daleko důležitější je tlačítko call to action čili výzva k akci. Musíte dopředu vědět, proč daný e-mail vlastně rozesíláte. Co je důvodem toho, že jste se rozhodli sednout k počítači a sepsat e-mail svým klientům? Je to touha po tom, aby se registrovali na váš webinář? Nebo chcete, aby poslali objednávku? Či si mají přečíst nějaký článek na blogu?

Poté si připravte obsah

Teprve až budete mít ujasněno to, proč vlastně newsletter odesíláte, je třeba si připravit obsah. Nejde úplně o to, jestli bude delší nebo kratší. Newsletter musí být hlavně dostatečně zajímavý a neměl by obsahovat žádnou zbytečnou vatu. Pokud půjdete k věci a e-mail najednou bude dlouhý, holt se nedá nic dělat – odešlete ho i tak. Pokud se vám však to hlavní vejde na pár řádků, také nezoufejte a odesílejte. Lidé ocení věcnost. 

copywriting
Zdroj: Pexels.com

Nebojte se být osobní

Ano, je sice pravdou, že e-mail posíláte tisícovce nebo stovce lidí. Když si to představíte, je to opravdu masa. Přesto všechno přistupujte k psaní newsletteru osobně. Musíte dát člověku pocit, jako kdyby byl e-mail adresován jen a pouze jemu. Přesně to mají lidé nejraději – osobní komunikaci. 

Hlavně buďte srozumitelní

Někteří lidé chtějí působit velice odborně, proto volí slova nebo fráze, jimž ostatní rozumět nemusí. Úkolem newsletteru je však člověka na web přivést, nikoli ho odradit. Proto hrejte hru vašich zákazníků a mluvte srozumitelně. Jen tak se vám podaří je dovést tam, kam je chcete mít. 

V souvislosti s tímto lze zmínit jeden skvělý výrok známého vědce Alberta Einsteina, a sice: „Pokud to nedokážeš vysvětlit šestiletému, pak tomu dostatečně nerozumíš.”

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *