Affiliate Marketing

Co je affiliate marketing?

S pojmem affiliate marketing se v dnešní době setkal snad každý. Pokud však tápete, co vlastně znamená a jak ho efektivně využít pro vaše podnikání, jste na správném místě. V následujících řádcích se společně podíváme na to, jak affiliate marketing vlastně funguje.

Co vlastně je affiliate marketing?

Pod anglickým názvem se skrývá způsob, jak vydělat na prodeji produktů jiné firmy. Méně častěji se můžeme setkat také s názvem partnerský marketing, případně provizní systém. V současné době affiliate marketing využívá většina velkých hráčů na trhu, jako jsou e-shopy Alza, Kasa, Čedok či Mall.


4 způsoby, jak podnikat v affiliate marketingu, když nemáte web


Jak to funguje?

Princip fungování affiliate marketingu je poměrně jednoduchý – jedná se o spolupráci mezi e-shopem a affiliata partnery, čili externími prodejci, kteří za uskutečněný prodej získají procenta. Partnerem se může stát téměř kdokoliv, nejčastěji se však jedná influencery, blogery či známé youtubery. Ti od e-shopu získají unikátní odkaz, kterým své sledující směrují na web e-shopu.

Výhody a nevýhody pro e-shop

Hlavní výhodou pro e-shop je především fakt, že provizi platí jen za uskutečněné prodeje. Vyhnout se tak zbytečným a nevratným investicím, které mohou nastat v jiných způsobech marketingu. Jejich affiliate partneři jsou navíc motivováni ziskem z prodeje, díky čemuž se postarají o opravdu kvalitní reklamu. A v neposlední řadě představuje affiliate marketing cestu k publiku, které by obvyklými metodami nebylo tak snadné oslovit.

Jedinou výraznější nevýhodou je nutnost najít opravdu spolehlivé partnery, kteří jsou nejen spolehliví, ale rovněž dokáží zboží svému publiku skutečně prodat. A samozřejmě je třeba také myslet na investici do měřící platformy k vyhodnocení prodejů, jejíž cena se pohybuje kolem dvaceti tisíc korun ročně.

Co Je Affiliate Marketing
Zdroj: Pexels.com

Technické hledisko

Kromě drahého affiliate programu, který měří, kolik zákazníků kliklo na vygenerovaný odkaz, může velký problém představovat také nastavení cookies. Bez souhlasu zákazníka s ukládáním cookies není možné vyhodnotit provizi pro affiliate partnera. Problematické může být také používání více médií, tedy například situace, kdy zákazník otevře odkaz v mobilním telefonu, ale nákup uskuteční ve svém počítači.

Jak začít s affiliate marketingem

V prvé řadě je potřeba spustit affiliate program, a to buď svépomocí či ve spolupráci s programátorem, či prostřednictvím hotové služby. Další variantou je zapojení se do již existující affiliate sítě.

Další krok spočívá v nalezení vhodných partnerů, jejichž publikum by mělo odpovídat našemu cílovému zákazníkovi. Pak už vše záleží na podmínkách nastavených výhodně pro obě strany. V případě, že se rozhodnete pro affiliate managera, od něj budete již dostávat jen pravidelné reporty o průběhu a samozřejmě také zisky.

5/5 - (1 vote)

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.