Jaké systémy pro správu PPC kampaní dominují na českém trhu?
Obsah
Potřebujete zasáhnout své publikum trefnou reklamou? Na českém trhu máte k dispozici několik reklamních systémů, které vám umožní lépe zacílit na své potenciální zákazníky. V tomto článku vám představíme nejznámější systémy pro správu PPC kampaní.
1. Google Ads
Google Ads je v současnosti nejdominantnější reklamní systém. Není se čemu divit, když denně na Googlu proběhne zhruba 8,5 miliardy vyhledávání. Firmám nabízí možnost vytvářet a spravovat online reklamy. Ty se zobrazují ve výsledcích vyhledávání na Googlu, partnerských webech, YouTubu, v Google Maps a v aplikacích z Google Play.
Tento reklamní systém vám umožní využití následujících PPC kampaní:
- vyhledávací kampaň,
- obsahová kampaň,
- videokampaň,
- kampaň v nákupech,
- kampaň na aplikaci,
- kampaň ke generování poptávky.
Dle Gitnux.org osloví reklamní systém Google Ads více než 90 % celosvětové internetové populace. Reklamy z Google Ads pak vidí každý den přibližně 80 % uživatelů a až 41 % kliknutí směřuje na tři nejvýše umístěné placené reklamy.
2. Sklik
Sklik je českým reklamním systémem, který provozuje společnost Seznam. PPC reklama je skvělou volbou pro všechny, kteří chtějí cílit na české uživatele prostřednictvím vyhledávače Seznam.cz a také na webech Firmy.cz, Zboží.cz, Novinky.cz a dalších.
V Skliku si můžete nastavit následující reklamní kampaně:
- vyhledávací kampaň,
- obsahová kampaň,
- jednoduchá obsahová kampaň,
- videokampaň,
- produktová kampaň.
3. Meta Ads
Meta Ads slouží ke správě PPC kampaní na Facebooku a Instagramu, které společně tvoří platformu s více než třemi miliardami uživatelů po celém světě. Prostřednictvím tohoto systému můžete cílit na základě zájmů, pohlaví, geografického umístění, věku atp. Kromě PPC reklamy na Facebooku a Instagramu můžete také vytvářet reklamy s proklikem do Messengeru nebo WhatsAppu.
Vaše reklama může mít podobu textu, obrázku, videa nebo být ve formátu stories. Propagovat tak můžete vtipný i edukativní obsah, akci nebo nasměrovat uživatele na své webové stránky.
4. LinkedIn Ads
Pro inzerenty zaměřené zejména na B2B sektor je LinkedIn Ads ideální platformou. Umožňuje totiž cílení PPC reklamy například na základě názvu firmy, velikosti společnosti nebo pracovní pozice. Díky tomu je LinkedIn Ads atraktivním nástrojem nejen pro firmy hledající nové zaměstnance či obchodní partnery, ale také pro ty, kteří chtějí propagovat své produkty a služby B2B segmentu.
Proč využívat reklamy pro B2B sektor na LinkedInu? Na to vám můžou odpovědět následující statistiky Sproutsocial.com:
- LinkedIn má více než 900 milionů členů ve 200 zemích.
- Jedná se o přední platformu pro získávání B2B zákazníků, 89 % B2B marketérů ji používá k získávání potenciálních zákazníků.
- Až 82 % B2B marketérů dosahuje největšího úspěchu právě na síti LinkedIn.
5. Microsoft Advertising (původně Bing Ads)
Microsoft Advertising, dříve známý jako Bing Ads má významné zastoupení především v USA a Kanadě, ale využívá se také v některých evropských zemích, jako je Německo, Rakousko, Velká Británie nebo Francie. V českém prostředí není tak rozšířený, ale může být atraktivní volbou pro firmy, které chtějí expandovat na zahraniční trhy nebo na nich už působí.
Každá z uvedených platforem nabízí různé možnosti cílení a formáty PPC reklam, své kampaně tak můžete snadno přizpůsobit konkrétním potřebám a cílům, kterých chcete dosáhnout. V poslední době se stala populární reklamní platformou také TikTok Ads, která inzerentům nabízí možnost oslovovat uživatele krátkými videoreklamami.
Výběr správného PPC systému závisí na tom, na koho chcete cílit, kde se vaši zákazníci nacházejí, jaký je účel vaší kampaně a rozpočet. Úspěch pak spočívá v dobře nastaveném zacílení, zvolení vhodného formátu reklamy, efektivní správě i pravidelné optimalizaci PPC kampaní.