Dropshipping

WordPress Hero

|

Co je dropshipping a jaké má výhody a nevýhody pro podnikatele

Obchodování na internetu je hitem současné doby. A i díky tomu se do popředí dostává jeden zajímavý způsob, kterým je dropshipping neboli elektronické obchodování. Pro koho je způsob obchodu vhodný a jaké jsou jeho výhody? Nebo má snad i svou stinnou stránku?

Co je to dropshipping

Dropshippingem se rozumí obchodní model elektronického obchodu, ve kterém prodejce prodává své zboží, ale pouze to, které nemá fyzicky na skladě. Ve chvíli, kdy si zákazník zboží zakoupí, na základě toho obchodník zboží objedná a pošle ho přímo zákazníkovi. Pokud malý podnikatel nebo velká firma preferuje tento způsob obchodování, nemá vlastně žádný fyzický kontakt s objednaným zbožím. Jeho povinností tedy není ani mít sklad, protože by v něm prakticky nebylo vůbec nic.

Za dropshipping se tedy může označovat i zásilka, která je pouze na objednávku a do které jsou zapojeni jak prodejci, tak výrobci. 

Dropshipping má řadu druhů

Tento způsob elektronického nakupování se dnes také rozlišuje. Především ho dělíme na dropshipping plněním velkoobchodním a konsignačním skladem. V případě prvním má takzvaný dropshipper přístup k celé škále produktů velkoobchodníka, v případě druhém si velkoobchodník nastaví cenovou vlastní skladovou plochu v centrálním skladu pro on-line prodejce.

Jaké má dropshipping výhody?

Obecně lze říct, že mluvíme o poměrně výhodném způsobu elektronického obchodování, a to zejména z pohledu začínajících podnikatelů. Nepožaduje se totiž žádný velký kapitál, člověk si nemusí pronajímat prostory, stejně tak není třeba, aby si najímal zaměstnance. Nepotřebuje se přistupovat k velkému nákupu produktů, stejně tak se nemusí nic platit předem. 

Celkový business model umožňuje prodejci nabízet zboží od široké škály prodejců. 

Má dropshipping i nějaké nevýhody?

Je ale třeba konstatovat, že takzvaný dropshipping má také své nevýhody. Jednou z největších nevýhod je především to, že prodejce vlastně nikdy nevidí prodané zboží čili nemá jakoukoli kontrolu nad tím, že bylo odesláno v pořádku a bez vad. I když si samozřejmě může zaslat ukázkový vzorek, nikde se nepíše, že všechno ostatní bude posíláno ve stejné kvalitě.

Co se jeví také jako nevýhoda, jsou především dlouhé dodací lhůty nebo velká pravděpodobnost toho, že dojde k poškození nebo ztracení balíčku během cesty k zákazníkovi. A to samozřejmě vede k narůstající nespokojenosti zákazníků.

Ecommerce
Zdroj: Pixabay.com

Na začátek dobrý

Mnohé firmy nebo podnikatelé se však k tomuto způsobu obchodování uchylují alespoň na začátku a po získání potřebného kapitálu od způsobu elektronického obchodování upouští. Jinými slovy se dropshipping jeví jako ideální startovní čára, kterou podstoupil i Amazon, Zappos nebo další internetoví giganti.

Rate this post

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *