Pyramida Multilevel Marketing

WordPress Hero

Co je to multi-level marketing?

Začínající podnikatel se na počátku své kariéry, sotva když vstoupí na hrací pole byznysu může setkat s mnoha pojmy, které je dobré znát. A slovo „marketing” je jedním z nich. Přece jenom je mezi námi opravdu obrovská konkurence, kterou je třeba „strčit do kapsy” a s tím ostatně pomůže takzvaný „multi-level marketing”. Co to znamená? O jakou formu reklamy se vlastně jedná? A je to vůbec reklama?

Co je to MLM systém

Multi-level marketing, zkráceně také MLM systém, je nové řešení, které si klade za cíl minimalizovat finanční prostředky, a tím zkrátit celý proces distribučního řetězce. V praxi tedy mluvíme o způsobu, jak snížit náklady na produkt mezi koncovým zákazníkem a výrobcem. 

Je důležité si uvědomit, že předtím, než konečný produkt zamíří ke spotřebiteli, projde pod mnoha rukama. Výrobek se po vyskočení z výrobního pásu předá velkoobchodům, poté se pošle do skladů, předá se dopravcům a ti ho následně předají buďto dealerům, nebo maloobchodům. A teprve poté se dostávají ke konečným zákazníkům, ovšem často je zapotřebí investovat do pořádné reklamní kampaně, aby vůbec o výrobku potenciální klient věděl. Ten však nakonec velmi často „ohrnuje nos” nad cenou, která je právě kvůli onomu celému distribučnímu procesu několikanásobně vyšší.

Díky MLM systému se však tato cena nemusí zbytečně navýšit a výrazně se tím zkrátí celý distribuční proces. Prodejce totiž zastoupí klasického spotřebitele a odměnou za to si vyžádá pouze provizi, jejíž výše se odvíjí od jeho činnosti a úspěšnosti. 

Způsob, jak ušetřit peníze na marketingu a reklamě jako takové

I když se v pojmu nachází slovo „marketing”, nemluvíme o propagaci v pravém slova smyslu, i když je pravdou, že využitím tohoto MLM systému se může ušetřit i na reklamě jako takové. Oproti klasickému distribučnímu procesu je multi-level marketing výhodný v mnoha ohledech, předně ale v možnosti prezentovat produkt dle svého nejlepšího uvážení a za cenu, která se vám jeví jako ideální. 

Mlm

Začínající podnikatelé zmiňovanou úsporu financí ocení nejvíce. Zejména z počátku nemají tolik peněz, které by mohli do podnikání a propagace investovat, i proto jsou ochotní vyzkoušet prakticky cokoliv. A MLM rozhodně stojí za to. 

Každá mince má svůj rub a líc

Samozřejmě i v případě MLM systému můžeme zmínit řadu nevýhod. Žádná mince nemá jen jednu stranu a není tomu tak ani v tomto případě. Problémem v tomto řešení a způsobů, jak snížit náklady na distribuční proces, je především v lidech samotných. Bohužel se na trhu nachází i takové společnosti nabízející toto řešení, které jsou však nelegální, nebo které k věci přistupují bez jakéhokoli vzdělání či proškolení.

A bohužel sami podnikatelé jim často na sladká slůvka naletí. Před zahájení spolupráce s tímto člověkem si zjistěte jeho práci a dosavadní výsledky.

5/5 - (1 vote)

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *