jak založit e-shop
| |

Jak založit e-shop

Internetové nakupování zažívá doslova boom. I ti, kteří se řadili k odpůrcům tohoto způsobu pořizování věcí jsou najednou online nákupům otevření. Velkou měrou se na tom podílela koronavirová krize, která uzavřela prakticky všechny obchodní domy i kamenné prodejny jako takové. O to víc však vzrostl zájem o e-shopy, které jsou podle mnoha analytiků budoucností. Pokud se chcete stát její součástí, nabízí se otázka, jak založit vlastní e-shop.

Ze všeho nejdříve vyberte právní formu

Jelikož i internetové nakupování podléhá zákonům, musíte na ně při zařizování e-shopu myslet. Než vůbec začnete tvořit webovou stránku a než začnete vymýšlet popisy k nabízeným produktům, vyberte si právní formu. Existuje celá spousta kritérií, které vám při výběru té ideální pomohou. Patří k nim například:

  • Předpokládaný obrat
  • Účast společníků
  • Náklady na účetnictví
  • Typ činnosti
  • A další

Nelze přesně říct, jaká z nabízených variant je doslova trefou do černého. Jedná se o individuální záležitost, kterou musí zhodnotit každý budoucí majitel e-shopu sám. Na základě toho zřídí živnostenské oprávnění, začne si platit odvody a může se pustit do vizuální podoby internetového obchodu.

TIP: Jak začít podnikat

Co budete prodávat?

Pokud už máte zřízenou živnost, pravděpodobně už víte, co budete prodávat. Je dobré vědět, jaké konkrétní produkty budou součástí vaší nabídky a s čím se zákazníkům představíte. Jestliže máte k daným věcem osobní vztah, je to trefa do černého a pravděpodobně půjdou stejně dobře také vaše prodeje.

Ať už ale prodáváte cokoliv, je dobré sledovat aktuální trendy. To vám dá jistý náskok před konkurencí, které najednou budete muset čelit (a to ať už podnikáte v jakémkoli oboru). Nemusíte ohrnovat nos ani nad zahraničními výrobky, jen si dejte pozor na to, ať splňujete veškeré podmínky týkající se prodeje v tuzemsku (hlavně co se týče složení nebo bezpečnosti).

Kdo je váš cílový klient?

Při vytváření internetové prodejny musíte vědět, kdo je vaším cílovým klientem. Možná to už víte na základě nabízeného zboží, ale možná je vaše nabídka tak široká, že z ní nelze přesně vyčíst, komu je určená. Pokud však budete cílit na všechny, nikdy se nedočkáte tak velkého úspěchu, z jakého se jinak radovat můžete.

Určení vaší cílové klientely je důležité i ve chvíli, kdy budete tvořit propagaci. Ta se zaměřuje vždy na konkrétní zákazníky, nikoliv na všechny, kdo surfují na internetu. To byste se při oslovení takového spektra lidí pravděpodobně nedoplatili.

Založte si e-shop

A samozřejmě si založte vlastní e-shop, případně oslovte odborníky, kteří jsou v oboru zdatnější než vy a kteří vědí, co všechno má takový internetový obchod splňovat. Především se dbá na jednoduchost a přehlednost, apel se klade na rychlost načítání stránek nebo aplikací.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *